Ana içeriğe atla

GEBELİKTE DOKTORUN ÖNEMİ

Hamilelikte muayene için gittiğiniz doktor çok önemlidir. Sizinle yakından ilgilenmeli, sizi rahatlatabilmeli ve kesinlikle mesleğini sevmeli bunları barındıran doktor, sizin mutlu bir hamilelik geçirmeniz için çok önemlidir. Her insan aynı olmadığı gibi her doktor da aynı değildir. Size tek hastası sizmişsiniz gibi davranan bir doktorla, sırada bekleyen hastalara yetişmeye çalışan doktor arasında çok fark var. Benim hayatımı güzelleştiren tek bir doktor oldu. Ben o hayatımı güzelleştiren doktora çok zor ulaştım. İnsan tanımadığı bir insana nasıl güvenir, güvenebilmeniz için size güven verebilmelidir. Söz konusu doğacak olan çocuğunuz ve sizsiniz haliyle her şeyin dört dörtlük olmasını istersiniz.
Kadınların hayatlarında bazı değişmez beklentileri vardır bunlardan en önemlileri;
1. Beyaz bir gelinlik giyinip, aşık olduğu kişiyle evlenmek
2. Mutlu olan hayatını, bir çocuk ile taçlandırmak
3. Hamilelik döneminde, kendini ve çocuğunu, gözü kapalı güvenebileceği bir doktora sahip olmaktır.
Uzun bir dönem jinekolog aramakla geçti, gittiğim doktorların ilgisi ve davranışlarından memnun kalmayıp sürekli arayış içindeydim ve haliyle sürekli muayene, sürekli randevuyla hamileliğimin 7 ayını bitirdim. Gittiğim doktorlar tabii ki mesleklerinin gereği işlerini yapıyorlardı. Fakat bu bana yeterli gelmiyordu. Hiçbir kaygımı soramadan muayene odasından üzgün bir şekilde ayrılıyordum. Ya da sorduğum sorunun cevabını yetersiz bir şekilde alıyordum. Nedeni; dışarıda hastalar bekliyor. Nasıl bir psikolojidir ki her muayene sonunda hastalar dışarıda sıralarını bekliyor diye apar topar muayene odasından ayrılıyordum. En sonunda bitti artık, çarem kalmadı gittiğim doktorlardan ne ilgi, ne kafamdaki soru işaretlerinin cevapları ne de bir güler yüz göremedim derken, Op.Dr.Fatma Nur Beştay hocamızla tanıştım.
Ne güzel ki RABBİM bize bunları yaşattı. Gebeliğim boyunca mutlu, huzurlu ve bir o kadar şımarıktım. Bunların en önemli nedeni, elbette ki doktorum oldu. Her muayene zamanı güler yüzü ve ilgi alakası buna ilave olarak ayırdığı zaman, sabırla cevapladığı sorular…
Hayatımda hiç bu kadar kendimi önemli hissetmedim. Ve bunu siz okurlarımızla paylaşmak istedim. Sizlerde hamilelik döneminde mutlaka benim yaşadıklarımı yaşamış olacaksınız ki şu anda bu makaleyi okuyorsunuz. Rahatsızlığımdan dolayı sezeryan olarak doğum yapmam gerekiyordu. Doktorum normal doğumdan yana olan bir doktor olduğu için gönlü elvermedi ‘doğumu sende görmek ister misin’ diye sordu? Bir mutlulukla ‘evet evet tabii ki’ dedim. Ve böylece epidural sezeryan olmaya karar verdim. Hamileliğim harika geçti hiç bir sıkıntı yaşamadım ve doğuma bile espri yaparak girdim. Odamıza yerleştik ve hemşireler doğuma hazırlanmam için kıyafete benzer bir önlük getirdi. Mâlumunuz daha önce ameliyathaneye de girmişliğim yoktu. Önlüğü görünce ”Bu trans paran kıyafeti giymenin yeri mi şimdi…” dedim. Ameliyathaneye girdiğimizde sohbet etmeye başladık bir anda çığlıklar koptu bir ağlama sesi geldi. Ne oluyor demeye kalmadan hemşire yanımda belirdi kucağında minicik bir şey sürekli ağlıyor o zaman anladım ki ben ANNE oldum. ”aman ALLAHIM bu benim mi? ” dediğimi hatırlıyorum. Ameliyathaneye girmemizle çıkmamız bir oldu. Doktorum doğum sonrasında da sürekli ilgiliydi ve bu ilgi beni hep mutlu etti ağrılarım azalmaya başladı. Doktorumun işine olan aşkıydı aslında bu işini o kadar çok severek yapıyordu ki hayran kalmamak elde değil…
Bu nedenle bu harika meleği size tanıtma gereği duydum.
Op. Dr. Fatma Nur Beştay
Tıp eğitimini Selçuk Üniversitesi Tıp Fakültesinde tamamlayan Dr. Beştay, daha sonra İngiltere’ye yerleşmiş, Ürojinekoloji, endoskopik cerrahi ve yüksek riskli gebelikler üzerinde, alanlarında otorite olan hocalardan Galler Başkent Üniversitesi (University Hospital of Wales, Cardiff)’te birebir eğitim aldı.
Selçuk Üniversitesi’ndeki öğrencilik yıllarında iken Selçuk Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi’nde Prof. Dr. Fevzi Günüç’ten hattatlık eğitimi aldı. Yine aynı üniversite eğitmenlerinden resim, seramik, vitray, ebru eğitimleri de alarak oluşturduğu eserlerle iki karma sergiye katıldı.

İngiltere’deki eğitim isırasında University Hospital of Wales’de (Cardiff) o dönemde HPV aşısı çalışmalarının öncüsü ve İngiltere’de alanında birkaç kadın profesöründen biri olan Prof. Dr. Allison Fiander’ineğitim danışmanlığı altında onkolojik cerrahi ekibinde çalıştı. Bu eğitim sırasında genel onkoloji operasyonları yanısıra üriner sistoskopi ve stend yerleştirilmesi gibi işlemleri rutin olarak sürdürdü.Prof. Dr. Allison Fiander’in isteği ile aynı üniversitenin Tıp Fakültesi 4. Ve 5. Sınıf öğrencilerinin kadın hastalıkları ve doğum derslerine okutman olarak katılıp branş derslerini verdi.
Yine aynı üniversitede yüksek riskli gebelikler üzerine eğitim aldı ve nöbetleri sırasında da ve klinik danışmanı ve Üniversite Hastanesi Klinik Direktörü olan Mr. Nigel Davies ile Yüksek Riskli Gebelikler Doğum ve Takip Ünitesi’nde uzman seviyesinde görev yaptı. Yıllık 5200 civarında doğum kapasitesi olan bu ünitede sadece yüksek riskli gebelerin kabul edildiği 10 yataklı “Yüksek Riskli Gebelikler Doğum Ünitesi”, 10′ar yataklı iki ayrı ebe kontrollü doğum hanenin ve ayrıca “Jinekolojik ve Erken Gebelik Acilleri Üniteleri”nin (Gynae cologic Emergencies Unit, Early Pregnancies Unit), yataklı jinekoloji ve obstetri servislerinin sorumluluğunu tek başına üstlendi.
Buradaki eğitimi sırasında yüksek terotasyonel forceps (keilland), çıkımforsepsi (Wrigley ve Simpson) ve ventouse ile müdehaleli doğumlarda, eski sezaryanlı olguların normal yoldan doğurtulması ve fetal kan örneklemede ileri düzey eğitim ve sertifika alarak gecede ortalama 5 enstrumental doğumun olduğu ünitede mükemmel seviyede tecrübe kazandı. Ayrıca sırada fetal monitorizasyon üzerine (NST, CST) K2 eğitimi (Uluslararası Fetal Monitorizasyon Kompiturize Eğitimi)’ni de tamamladı.
Endoskopik cerrahi üzerine eğitimini The Royal Collage of Obstetricians and Gynaecologists’in yasal eğitmenlerinden ve endoskopik cerrahinin öncü isimlerinden Mr. Richard Penketh’den aldı. Mr. Richard Penketh yönetiminde 18 ay boyunca haftanın bir günü tamamıyla endoskopik cerrahi (Day Surgery Unit) girişimlerde bulunarak her türlü endoskopik cerrahi operasyonunda tecrübe sahibi oldu.
The Hospital of Wales’de Mr. Ken Lim’den laparoskopik histerektomi tecrübesi edindi.
Ayrıca, ofishis teroskopisindeyaptığı sayısız vaka ve bunun yanında sertifikalı kurs eğitimleri ile de eğitimini pekiştirdi. Pelvik taban cerrahisinde (ürojinekolojik), Mr. Kiron Bhalile çalışarak trans obturatuar tape vajinal anterior-posterior tape yerleştirilmesi, trans-mid uretral tape yerleştirilmesi gibi operasyonlarda geniş tecrübe kazandı.
İngiltere’degörev yaptığı sürede jinekolojik ve obstetrik aciller ve travma konusunda aldığı ve uluslararası geçerliliği olan, aynı zamanda konunun eğitimini verme yetkisi sağlayan üst düzey sertifikasyon eğitimini de (MOET, Medical and Obstetric Emegencies and Trauma) Manchester’da tamamladı.
İngiltere’deayrıca;
Mansfield’de gebelikte ileri düzey canlandırma desteği eğitimi (ALSO, Advanced Life Support In Obstetrics)
Cardiff’te 3.ve 4. Derece perineal yırtık onarımı ileri düzey sertifikasyonu (3rd & 4th Degree Perineal Repair Workshop)
Plymouth’da ileri düzey laparoskopi ve histeroskopi kursu (Laparoscopy Hysteroscopy Course)
Plymouth’da mikrodalga endometrial ablasyon sertifikasyon kursu (Certificate Course on Microwave Endometrial Ablation)
Nottingham’da Obstetri ve jinekolojide temel cerrahi beceri kursu (BSSC O&G, Basic Surgical Skills Course in Obstetrics &Gynaecology)
gibi mesleki bir çok konuda eğitim ve sertifikaları aldı.
University Hospital of Wales (Cardiff), New Cross Hospital (Wolverhampton)’da da görev yaptı.
Daha sonra Türkiye’ye dönen Dr. Beştay, çeşitli özel sektör hastanelerinde çalıştı. Hâlen Acıbadem Hastaneleri bünyesinde kadın hastalıkları ve doğum uzmanı olarak hizmet vermekte.
Kitap okumayı sever. İleri düzey tenis oynar. Bournville Art and Design Academy’de (Birmingham İngiltere) profesyonel fotoğrafçılık eğitimi almasına rağmen, fotoğraf çekmeyi sadece hobi olarak sürdürüyor. El yazması ve Osmanlıca kitap koleksiyonu yapıyor. Osmanlıca okuyup yazmak ve akordeon çalmak da ortaokul yıllarında kendiliğinden geliştirdiği hobiler arasındadır. Çello çalıyor.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

PRENSESİM 17 AYLIK OLDUN....

Büyüdün artık küçücük bir genç kız oldun bugün 17 ayına girdin. Gözümün önünde doğuma girmeden önceki halim geliyor korku- endişe-mutluluk-heyecan bir sürü duyguyu bir arada yaşadım. Sonuç harika ötesiydi büyük bir mucize olarak geldin. Seni gösterdiklerinde ağladım benle beraber sende ağlıyordun kucağıma verdiklerinde sustun yolun uzundu ve sen çok a cıkmıştın, annem ilk doğduğun andan itibaren kafanı tutuyor gözlerime boş boş bakıyordun. Büyüyorsun bebeğim zaman su gibi akıp geçiyor.Senin her saniyen bana hediye meleğim. İlk Gülümsemen İlk elimi tutuşun İlk Anne deyişin İlk yürüyüşün İlk HOŞGELDİN in ilklerini doyasıya yaşadım. Her yaptığın şeyin ilkini görmek bir ömre bedeldi benim için... Her ilkinde yanında olabilmek benim için büyük lütuftu Kim bilir bana daha ne İLK'ler yaşatacaksın Seni Çoook seviyorum canım kızım.

BÜYÜYORUM BEN......

NUR BEŞTOY İLE <3 SEVGİLİ DOKTOROMUZ NUR BESTOY İLE